МЕТОДИЧНА РОБОТА
МЕТОДИЧНА РОБОТА
МЕТОДИЧНИЙ ТИЖДЕНЬ
03.03.25-07.03.25
Третього березня розпочав свою роботу методичний тиждень в Городоцькому ліцеї. Було проведено педагогічні читання «Воїн з пером у руках, лірик – з букетом конвалій», приурочені Лесі Українці.
25 лютого виповнилося 154 роки від дня народження Лесі Українки- видатної української поетеси, перекладачки, драматурга, літературного критика, класика української літератури. Вона відома не тільки своєю літературною творчістю, перекладацькою діяльністю, активною громадянською позицією, любов’ю до всього українського, а й неймовірною силою духу і неабияким характером.
Леся Українка була справжнім патріотом своєї країни, вона вірила в її майбутнє та боролася за її свободу. ЇЇ слова, її творчість – це заповіт для майбутніх поколінь українців. Ми вшановуємо її пам’ять та згадуємо її безсмертні слова : «НІ! Я жива! Я буду вічно жити! Я в серці маю те що не вмирає!»
Учителі ліцею переглянули презентацію «Чи знаєте ви ЛесюУкраїнку?». Працювали з буклетом, де складали сенкан до слова «Леся», розшифровували та записували анаграми, розгадували кросворд «Леся Українка» та грали гру”Бінго”.
Кожен учасник заходу отримав солодкий гостинець від Лесі Українки. Час провели креативно, цікаво і з користю.
П’ятого березня у Городоцькому ліцеї відбулося засідання методичного об’єднання вчителів початкових класі на тему :“ Пошуково – дослідницька діяльність учнів на уроках». Вчителі продемонстрували активні методи навчання, що дозволяють використовувати всі рівні засвоєння знань: від звичайного відтворення до творчо-пошукової діяльності.
Дитяча потреба в дослідницькому пошуку обумовлена біологічно. Кожна здорова дитина народжується дослідником. Дослідницький метод навчання — це організація пошукової пізнавальної діяльності дітей.
Асистент вчителя, Коломієць Ю.І. , ознайомила присутніх із етапами, принципами та видами пошуково – дослідницької діяльністі.
Четвертуха Л.С., вчитель 1 класу, розповіла про дослідження води на уроках ЯДС. Як здобувачі освіти відкрили для себе світ природи, набули досвіду її дослідження, навчилися шукати відповіді на поставлені запитання, показали вміння бути спостережливими, допитливими.
Вчитель 2 класу, Латюк О.О., ознайомила , що на уроках ЯДС (природнича галузь) здобувачі освіти досліджують повітря, стан води, виконують різноманітні пошукові завдання, проводять спостереження за змінами в природі.
Маруненко А.М., вчитель 3 класу, познайомила присутніх із дослідницькими методами, які використовує на уроках ЯДС (мовно-літературна галузь). Пошукова робота під час створення книги «Читаємо про Україну», гри « Продовж прислів’я…», квесту « Полювання за скарбами», інтерактивної гри ’’Незавершені речення’’.
Учитель 4 класу, Левківська Г.І., розповіла про пошуково-дослідницький проєкт « Мій родовід», який учні виконували під час уроків та позаурочний час. Метою цього проєкту було поглибити уявлення про сім'ю, родину, рід. Навчитися складати «родове дерево», виховувати почуття любові й поваги до батьків, родини, гордості за свій рід.
У кінці методичного засідання запрошені гості відчули себе теж дослідниками. Вони досліджували, що знаходиться у кошику, даючи відповіді на запитання кубика Блума.
Нова українська школа поставила перед вчительством нові виклики щодо вміння використовувати різноманітні ресурси для навчання й виховання підростаючого покоління. Ми радіємо успіхам наших учнів, коли бачимо результат такої нелегкої, але плідної роботи.
Шостого березня в рамках методичного тижня в Городоцькому ліцеї було проведено практичний інтенсив, присвячений природничій, технологічній, інформатичній та здоров’язбережуючій галузям. Цей захід став справжнім майданчиком для обміну досвідом та інноваційними ідеями у сучасній освіті. За участю наших педагогів було представлено низку надихаючих доповідей, що відкривають нові можливості для інтерактивного навчання.
Назарик А. М. (вчитель біології та хімії)
Тема: "Гейміфікація на уроках хімії та біології"
У своїй доповіді Назарик А. М. продемонструвала, як за допомогою елементів гри можна зробити уроки хімії та біології більш захоплюючими та доступними. Сучасні технології гейміфікації сприяють підвищенню мотивації учнів і поглибленню засвоєння матеріалу. Левківський С. В. (вчитель інформатики)
Тема: "Ігрові проєкти на уроках інформатики"
Левківський С. В. поділився практичними прикладами створення ігрових проєктів, які сприяють розвитку логічного мислення та креативності. Його підхід дозволяє перетворити уроки інформатики на захоплюючу подорож у світ технологій та інновацій.
Бойко Т.С. (вчитель технології)
Тема: "Нове життя старим речам".
Презентація Бойко Т. С. була присвячена ідеям креативного повторного використання матеріалів. Вона продемонструвала, як з допомогою технологічних підходів можна створити щось унікальне, надаючи старим речам нове життя та функціональність.
Вчитель географії та курсу "Пізнаємо природу" Підгурська-Кравецька Р.В. Тема: "Проєктна діяльність на уроках географії та пізнаємо природу".
Доповідь відкрила можливості застосування проєктного підходу у викладанні географії. Практичні завдання допомагають учням краще пізнавати навколишній світ, розвивати критичне мислення та творчу уяву.
Юрченко Л. О. (вчитель трудового навчання)
Тема: "Апсайклінг на уроках трудового навчання"
Юрченко Л. О. висвітлила тему апсайклінгу, розповівши про способи творчого перетворення відходів у нові корисні речі. ЇЇ виступ надихнув педагогів на впровадження екологічно відповідальних проєктів у навчальний процес.
Цей інтенсив став чудовою платформою для набуття нових знань, обміну практичними навичками та натхнення до впровадження інноваційних підходів у навчанні. Завдяки виступам наших колег, учасники отримали безцінний досвід, який дозволить модернізувати освітній процес, зробити уроки більш інтерактивними та цікавими для сучасних учнів. Разом ми створюємо майбутнє освіти, де креативність, технологічність та практичність стають основою успішного навчання!
Сьомого березня у рамках методичного тижня у Городоцькому ліцеї відбулося засідання методичної комісії класних керівників. Головною темою зустрічі стало актуальне питання: «Розвиток цифрової компетентності. Використання інформаційно-комунікаційних технологій та інтернет-ресурсів у виховному процесі».Під час заходу педагоги обмінялися досвідом щодо ефективного використання цифрових інструментів у виховній діяльності. Виступи учасників були змістовними та практичними: «Інтерактив та мотивація: платформа Kahoot у виховній роботі»(Назарик А.М., 11 клас).
«Креативність у дії: Canva та remove.bgдля створення візуального контенту»(Свинар В.М., 5 клас).
«Ефективні презентації: можливості Microsoft PowerPoint» (Галда Ю.О., 6 клас).
«Штучний інтелектяк сучасний помічник класного керівника» (Ковальчук Н.І., 9 клас).
«Телеграм-групи у виховній роботі – зручний інструмент для педагога» (Підгурська-Кравецька Р.В., 7 клас).
«5 причин використовувати YouTube у вихованні» (Міщенко Ж.М., 10 клас).
«Facebook як майданчик для взаємодії з учнями та батьками» (Фаріон С.В., соціальний педагог).
Сучасний педагог має бути в тренді цифрових технологій! Обмін досвідом довів, що використання ІКТ робить виховний процес цікавішим, ефективнішим та більш інтерактивним.