Городоцький ліцей Дашівської селищної ради
Городоцький ліцей Дашівської селищної ради
Шановні батьки та здобувачі освіти!
Ви маєте можливість отримати психологічну підтримку психологічною службою ліцею у вівторок та п'ятницю
Практичний психолог: Юлія Шляхова
Практичний психолог
Телефон 0969010624
Електрона адреса shlahovaulia@gmail.com
Електрона адреса ліцею
horodotskyizzso@gmail.com
Наша адреса
22753, Вінницька обл., Гайсинський р-н, село Городок, вулиця Шкільна, 2, корпус- А,
Дату, 2 квітня, було встановлено Генеральною Асамблеєю ООН у 2007 році. В чому суть цього дня?
Якщо суспільство навчиться взаємодіяти з людьми, які страждають на аутизм, то ці люди зможуть соціалізуватися, зайняти своє місце, жити щасливо і без обмежень. Але, щоб відкрити для людей з аутизмом широкі можливості, нам необхідно розуміти – у чому суть захворювання, як взаємодіяти та чого робити не варто.
За офіційними даними, в Україні проживає понад 3 тис. людей з аутизмом. Представники організацій людей з аутизмом, говорять, що насправді реальні цифри в кілька разів вищі.
https://youtu.be/kbG5Oba7aNw
Емоції (від фр. é mouvoir — «у русі», «хвилювання», «збудження») — це внутрішнє переживання або рух настрою, наприклад радість, страх, гнів, смуток, які можуть бути викликані ситуацією чи подією. Емоції також можуть виникати спонтанно.
Види емоцій
1. Позитивні емоції. Позитивні емоції— позитивна оцінка об'єкта, явища (радість, любов, захоплення тощо). Вони зумовлюють розширення кровоносних судин, підвищення інтенсивності енергетичного обміну, температури тіла, розумової та фізичної працездатності. Отже, вони спонукають людину до діяльності й досягнення корисного результату.
2. Негативні емоції. Негативні емоції виникають при дефіциті інформації, невдачах людей. Негативні емоції протилежні позитивним. Проте вони теж стимулюють активність людини, спрямовуючи її на подолання перешкод.
а) первинні. Людина, як і тварина, народжується з певними емоційними реакціями. Це первинні емоції: страх і тривога — як прояв потреб у самозбереженні; радість — це реакція задоволення від реалізації потреб; гнів — як наслідок обмеження потреби в рухах, вчинках.
б) вторинні. Вторинні емоції у людини формуються внаслідок її соціальності та усвідомлення власного "Я". Ці емоції не пов'язані з життєво важливими потребами (образа, провина, почуття сорому, заздрість, пихатість тощо).
Прояви емоцій
Емоції виявляються у вигляді емоційних реакцій, станів або стосунків.
1. Емоційні реакції. Емоційні реакції— посмішка, сміх, плач, лють, страх, схвильованість, імпульсивність дії або повна нерухомість — тісно пов'язані з подіями, що їх зумовили. В екстремальних умовах, коли людина не може оволодіти певною ситуацією, розвиваються так звані афекти — особливий вид емоцій, які супроводжуються сильною, бурхливою реакцією (наприклад, страх, гнів).
Ці реакції не контролюються свідомістю, тому їх важко стримувати. Переключення на інший вид діяльності (фізична робота) сприяють емоційній розрядці. Емоційні реакції за певних ситуацій необхідно стримувати: не сміятися та не подавати вигляду, коли хтось з необачності щось не так зробив чи сказав.
2. Емоційні стани. Емоційні стани — це тривалі переживання, ефект від сильної емоційної реакції. До них відносять збудження, пригнічення (депресія), страх, тривогу. Емоційний стан є мінливим психічним явищем. Веселий настрій може змінюватися на сумний, спокійний — на тривожний, пригнічення — активністю.
Емоції зумовлюють настрій людини. Настрій — це стійкий, досить тривалий емоційний стан. Причини, що зумовили той чи інший настрій, не завжди усвідомлюються.
Наш фізичний та емоційний стан — це пріоритет, тому сподіваємось наші поради допоможуть вам покращити стан
Почніть день з усвідомлення реальності. Прийміть те, що сталося. Не намагайтеся ігнорувати свої емоції.
Визначте свої потреби. Що вам важливо на сьогодні? Зосередьтеся на тому, що ви можете зробити зараз
Розвивайте навичку – адаптація до невідомості. Просто сприймати реальність, тут і зараз. Бо стан втоми накопичувальний і може перерости в хронічну втому.
Турбуйтеся про своє тіло. Якщо у вас немає сили йти в спортзал, то можете спробувати медитативні практики. Будьте уважними до своїх потреб.
Бережіть себе, бо це найголовніше.
Після запуску Нової української школи в 2018 році, всі діти в Україні повинні йти до школи в 6-річному віці незалежно від здібностей. Перший клас, в якому дітям не задають домашніх завдань і не ставлять оцінок, розрахований на адаптацію. Але навіть з урахуванням такої лояльної програми, не всі дітки готові йти до школи в 6 років.
У батьків є ціле літо для того, щоб підготуватися до школи і попрацювати над знаннями, яких не вистачає.
До 6 років малюк вже повинен орієнтуватися в багатьох питаннях.
Перед школою діти повинні знати:
повне ім'я та прізвище, імена батьків і бабусь з дідусями,
пори року, назви місяців і днів тижня,
орієнтуватися, який зараз рік і день тижня,
назви навколишніх предметів (меблі, посуд, тварини, рослини і т. д.),
назви 10 кольорів,
розбиратися в напрямках (право, ліво, низ, верх).
Перед походом до школи діти вже повинні вміти потрохи рахувати, читати по складах і писати прості слова.
ЯК РОЗПОВІСТИ ДИТИНІ ПРО ОСОБИСТІСНИЙ ПРОСТІР
Особисті кордони — особистий простір, який кожна людина особисто розподіляє. Що є комфортно для тебе, може бути дискомфортним для іншої людини, бо кожен з нас індивідуальний і має свій особистий простір.
Щоби легше і краще розділити свій простір, варто використати таку собі візуальну інструкцію, «circles of relationships» — кола спілкування, кола стосунків — це може допомогти запобігти сексуальному домаганню, фізичному, психологічному насильству просто тому, що дає зрозуміти, що відбувається щось неправильне. Така візуальна інструкція розрахована на дітей 5-10 років.
1. Фіолетовий = я, мій особистий простір.
Отже, фіолетове, перше і найголовніше коло, – це ми самі. Наше тіло належить тільки нам, і тільки ми самі можемо вирішувати хто може біля нас перебувати близько, торкатися нас. І ніхто не повинен робити це без дозволу. Якщо хто-небудь, з будь-якого оточення, заподіює нам дискомфорт (неважливо, дідусь посадив на коліна або мамина подруга вимагає «поцілувати тітку в щічку») ми не повинні соромитися сказати про це і сказати “ні “,” стоп “.
2. Синій = сім’я.
Це коло нашої сім’ї і тих, кого ми любимо. Повага, довіра і любов – ось за цими ознаками ми визначаємо, хто відноситься до цього кола, хто найбільш близький нам. Але потрібно пам’ятати, що навіть з тими, кого ми любимо, ми не повинні нехтувати своїм особистісним простором, але також і самі повинні поважати простір наших близьких.
3. Зелене коло = друзі.
Це “far away hug” оточення. Коло наших друзів і тих з ким нам подобається спілкуватися. Дружба дуже важлива і включає в себе багато речей. Наприклад, спільні ігри, розмови, веселощі, і іноді дружні обійми. Дружба завжди ґрунтується на довірі, повазі. І такі прояви як обійми повинні бути засновані на взаємній згоді. Важливо розуміти, що не всі діти в класі можуть вести себе як твої друзі. І батькам слід проговорити з дітьми за якими критеріями ми визначаємо друзів і, в свою чергу, як ми самі повинні себе з ними вести.
4. Жовте коло = знайомі.
Коло знайомих (wave circle, тобто ті, кому ми махаємо рукою при зустрічі, з ким знайомі поверхово і не дуже близькі). Це можуть бути діти в шкільному автобусі, у дворі, спортивній команді, це можуть бути друзі батьків. Обговоріть з дитиною соціальні норми, різні типи знайомих і також правила безпеки. Різницю між близькими і просто знайомими людьми. Дистанція у відносинах, яку і вони і ми повинні поважати.
5. Помаранчеве коло = люди, від яких ми чекаємо професійної допомоги.
Ці люди можуть допомогти нам, коли нам це необхідно, але вони не наші друзі. Це вчителі, вихователі, поліцейські, пожежники, медсестри і лікарі. Обговоріть з дитиною в яких ситуаціях у кого шукати допомоги. Необхідно підкреслити, що у цих людей є розпізнавальні знаки, уніформа, посвідчення, і що вони допомагають в разі небезпеки.
6. Червоне коло = незнайомці.
Ми не знаємо цих людей. (Навіть якщо вони говорять, що знають нас, це не важливо.) Не всі чужі люди погані, але оскільки ми не знайомі, то не знаємо погана людина перед нами або хороша. Ми не довіряємо незнайомцям. Ми не розмовляємо з ними, не розказуємо нічого про себе або близьких. Не відповідаємо на питання. Ніколи, ніколи не йдемо з ними нікуди і не сідаємо в машину. Ми не беремо цукерки, не йдемо “шукати собачку” і не допомагаємо знайти вулицю, тому що дорослі ніколи не повинні просити допомоги у тих, хто молодший і слабший їх.
Це коротко. З дітьми розфарбовують ці кола, промовляють різні ситуації, дають вгадати, як правильно вчинити в кожному окремому випадку. І сто разів говорять – якщо тобі некомфортно ти повинен сказати СТОП, НІ. Якщо хтось поводить себе неправильно, на твою думку, ти повинен розповісти іншим дорослим – батькам, вчителям. Ніхто не може торкатися до тебе без твоєї згоди. (Ти теж не маєш права вторгатися в чужий особистий простір без дозволу). І якщо тебе не зрозуміли з першого разу, ти повинен повторювати і повторювати, поки тебе не почують, поки тебе не зрозуміють і не допоможуть. Ти не повинен шукати рішення сам, ти не повинен приховувати, ти не повинен соромитися. Не бійся говорити. Не бійся питати.
День ментального здоров'я у світі та в Україні відзначається щороку 10 жовтня щоб звернути увагу на проблеми, пов'язані з психічним станом людини, та для підтримки людей з подібними захворюваннями. Ментальне здоров’я - це стан благополуччя, при якому людина може реалізовувати власний потенціал, долати життєві стреси, продуктивно й плідно працювати та робити внесок у життя своєї спільноти.
Ментальне здоров’я об’єднує здоровий дух та психіку людини. Ментальне здоров'я — це відчуття спокою, щастя та рівноваги.
4 травня - Міжнародний день боротьби з булінгом!
Цю подію було започатковано у 2007 році в Канаді Девідом Шепердом і Тревісом Прайсом, коли вони принесли до школи рожеві сорочки та запропонували однокласникам одягти їх на знак протесту проти цькування свого товариша Чарльза Макнілла за те, що підліток прийшов до школи в рожевій сорочці. Тепер такий одяг став символом цього дня.